Over Econocom Retail

E-commerce het hoofd bieden door digitalisering te omarmen.

Uw organisatie weer laten groeien door optimaal gebruik te maken van alle digitale mogelijkheden die zich in razend tempo blijven ontwikkelen. Op uw eigen manier, in uw eigen tempo. Dat is wat we samen met u willen en kunnen regelen. Zonder te investeren, maar juist door te innoveren. Het kan echt, met de dienstverlening van Retail: Digit-all!

Meer zicht op uw productvoorraden en stromen. Grotere loyaliteit door beter klantcontact, herkennen en optimaliseren van koopgedrag. En zo de verkoopprocessen versnellen. Met de juiste toepassing van digitale technologie zorgt u er voor dat u de concurrentie op alle vlakken aankan! Econocom Retail regelt en helpt hierbij. Met advies, financiering, inkoop, opslag, personalisatie, levering, installatie en recycling. In afzonderlijke delen of helemaal van begin tot eind, maar altijd precies wat u nodig heeft.

En uw onderneming? Daar bestaan geen zorgen maar juist ideeën over de rol van e- commerce. Daar wordt gewerkt en gegroeid, op een efficiënte en bovendien ook duurzame en maatschappelijk verantwoorde wijze, iedere maand weer. Zonder investeringen, maar met resultaat!

Groeien met digitaliseren

ICT en digitalisering meenemen in de strategische beslissingen om zo goed mogelijk aan de behoefte van de klant te voldoen. Zo onderscheidt Sascha zich in een snel ontwikkelende markt. Daar waar de consument is moet je met je product zijn, logisch dus dat het schoenenbedrijf in 2009 startte met de online verkoop. Ondanks dat blijft de beleving van de fysieke winkel voor Sascha ook erg belangrijk, vooral in de grote retailsteden. De mens staat daar centraal, vandaar dat bijvoorbeeld de snelle implementatie van de allernieuwste POS- systemen (Point Of Sale) van essentieel belang is voor dit unieke familiebedrijf.

‘Vroeger moest ik met een handscanner alle barcodes langs gaan. Dat kostte mij twee dagen. Nu laat ik de apparatuur de complete winkelvoorraad uitlezen en ben ik binnen 3 uur klaar. Bovendien, als je real time zicht hebt op de voorraad kun je veel sneller reageren en anticiperen. Het maakt het ook mogelijk om de voorraad van de winkel en de webshop real time op elkaar te laten aansluiten.’

Van Westen Mannenmode was de eerste Nederlandse multi-brand retailer die RFID- technologie inzette. Hiermee is het mogelijk om van een afstand informatie op te slaan in- en af te lezen van zogenaamde RFID-tags die op of in objecten zitten. Een antenne bij de entree van de winkel registreert alle artikelen die met een actieve RFID-chip de winkel verlaten.

‘Als iemand zonder te betalen met een artikel de winkel uit loopt, dan weten we voortaan precies om welk artikel het gaat. Dat maakt dat wij eerder en beter stappen kunnen nemen op het gebied van preventie van diefstal.’

In deze voorbeelden speelt de dienstverlening van Econocom Retail een belangrijke rol. Evenals bij vele andere projecten. Soms heel specifiek, een andere keer weer heel compleet. Maar altijd vanuit het vertrekpunt met behulp van digitale innovaties te groeien en resultaat te halen.

Doe mee!

Onze klanten zijn ook onze referenten. Lees alles over hun ervaringen, over de uitgevoerde en nog lopende projecten. En laat het ons ook weten als u meer informatie wilt ontvangen over deze bijzondere en uitgebreide mogelijkheden.

Maar we horen het ook heel graag als u zélf sprekende voorbeelden, eigen ervaringen of innoverende ideeën heeft. Kortom, doe mee!

Aanmelden nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Blijf automatisch op de hoogte, vul hier uw gegevens in