Over Econocom Managed Services

Een perfecte ICT-infrastructuur is essentieel voor een succesvolle bedrijfsvoering, daar hoeven we u niet van te overtuigen. Maar ook de beste en nieuwste server- storage- en netwerkomgevingen zijn gebonden aan beperkte garantieperiodes en aflopende onderhoudscontracten. En wat dan? Volgens het toonaangevende medium Accenture is die vraag een ‘no-brainer’: “Waarom zou je als klant de fabrikant betalen als je zelf ook een ‘Third Party Maintenance Provider’ kunt contracteren?” (bron…)

Met Infrastructure Continuity Services (ICS) verzekert u zich van continuïteitsgarantie op bedrijfskritische omgevingen zonder gedwongen investeringen in nieuwe hardware. ICS onderhoudt systemenna de reguliere garantie- en onderhoudsperiodes van de fabrikant. Met een Europese logistieke organisatie. Maar ook met uw eigen vaste contactpersoon die een team van honderden ervaren engineers op het gebied van professionele datacenters en tientallen experts in server-, storage-, netwerk-, en operating systeemsoftware tot zijn beschikking heeft: zij staan letterlijk voor u klaar om ondersteuning te bieden waar nodig. Niet alleen als zich problemen voordoen, maar ook met proactief door potentiele problemen op te sporen, testen van uw infrastructuur of het vereenvoudigen van het beheer van uw IT-middelen. En dat alles tegen zeer scherpe tarieven die besparingen van wel 30 tot 60% opleveren.

Niet zomaar cijfers, maar concrete ervaringen van overheden, organisaties, instellingen en bedrijven die de conclusie uit het rapport van Accenture dagelijks bevestigen: “De kwaliteit van third-party IT maintenance is veel hoger dan de service van de fabrikanten zelf.”

De afgelopen 15 jaar groeide Kuijpers door van een bedrijf gericht op werktuigbouwkunde naar een totaalinstallateur voor alle disciplines binnen de utiliteit. Het familiebedrijf is werkzaam in vele sectoren waaronder cultuur & recreatie, gezondheidszorg en onderwijs. Na de garantieperiode was het hardwareonderhoud van het serverpark niet op orde wat het bedrijf veel geld kostte. Kuijpers wilde af van de verschillende contracten en contactpersonen en besloot daarom om alles centraal bij één partij onder te brengen. Kees Nan (Manager Automatisering):

“Ik beveel de ICS-dienstverlening van harte aan. Het bevalt ons beter om alles centraal bij één partij onder te brengen. We hebben een telefoonnummer dat we kunnen bellen wanneer er een probleem is. Daarnaast is Gemlease op de hoogte van alle ontwikkelingen. Tevens is de prijs van het hardwareonderhoud via ICS van Gemlease voor ons veel interessanter dan wanneer we het zelf zouden doen of via de verschillende leveranciers.”

Ook de klanten van Scholten Awater werden na het aflopen van hun onderhoudscontracten vaak geconfronteerd met oplopende onderhoudskosten. Fabrikanten zoals HP, EMC en Cisco bieden na de garantieperiode het onderhoud aan voor een hogere prijs. De IT-hardware- dienstverlener zocht daarom naar een alternatief en vond dit bij Gemlease. Dankzij de goede support, korte lijnen en prettige samenwerking, vertrouwen steeds meer klanten van Scholten Awater op de service van ICS. Menno Klein Gunnewiek (sr. Post Warranty Specialist):

“Om aan de toenemende vraag van de klant te voldoen verwacht ik dat de samenwerking verder wordt uitgebreid. Wij krijgen van klanten steeds vaker de vraag of zij kunnen kiezen voor verlenging in plaats van vervanging. Bedrijven willen langer hun apparatuur houden vanwege de kostenbesparing en omdat de apparatuur langer meekan. Dankzij de flexibele samenwerking met Gemlease voldoen we aan de behoefte van onze klanten.”

Wilt u ook beheerbudget vrijmaken voor andere investeringen? Te allen tijde beschikken over heldere en concrete ondersteuning? Vastgelegd in één flexibel contract voor systemen van verschillende leveranciers met één expiratiedatum? Helemaal aangepast op uw specifieke wensen? U bent van harte uitgenodigd voor een kosteloos en vrijblijvend assessment om uw huidige support situatie in kaart te brengen. Gegarandeerd dat u hier uw voordeel mee zult doen!