Sacha

Waar het echt om draait: de klant centraal stellen

Sacha is een familiebedrijf en heeft meer dan 75 schoenenwinkels. Sacha is de merknaam waaronder de winkels van de familie Termeer sinds 1909 Europa veroveren. Het merk Sacha heeft een eigen en vernieuwende kijk op mode. Hiermee is het bedrijf uniek en not-for-basics.

Schoenenwinkel voor jongeren

Sacha is ontstaan in Tilburg. Het begin ligt bij de betovergrootvader van Ward Termeer. Hij begon met het verkopen van schoenen aan de consument. Een van zijn zonen had een eigen discotheek en zag daar een grote markt die nog niet bediend werd: jongeren. Sacha heeft toen succesvol de schoenenmarkt voor jongeren veroverd. Ward Termeer nam 13 jaar geleden het stokje over van zijn vader en oom.

Digitalisering

De afgelopen jaren is er veel veranderd bij Sacha. In 2009 startte de online verkoop. Dit vertegenwoordigt inmiddels een groot deel van de totale omzet. De impact van deze transformatie reikt verder dan online shoppen. Ward Termeer gelooft namelijk niet dat fysieke retail totaal verdwijnt, maar juist dat er een aantal grote winkelsteden overblijft waar de beleving voorop staat. Ook in deze winkelsteden wil Sacha zich onderscheiden.

Meegaan in de digitale transformatie

Hoe doet Sacha dit? Door mee te veranderen met de markt en door ICT/digitalisering mee te nemen in de strategische beslissingen van het bedrijf. Sacha doet dit mede door het aankopen van slimme kassasystemen. Hiervoor is een partij uitgekozen die het beste past gezien de uitdagingen in het fysieke retaillandschap.

Econocom Retail, de partner in digitalisering

Dankzij de professionaliteit en goede ondersteuning van Econocom Retail ontstaat er een samenwerking. Econocom Retail weet waar het om draait en deed snel een passend aanbod, zonder poespas. Zo kan Sacha de allernieuwste POS-systemen snel implementeren en zich bezighouden met waar het echt om draait: de klant centraal stellen.

De uitdagingen

  • Meegaan met de tijd d.m.v. nieuwe gebruiksvriendelijke kassasystemen. Zowel de leverancier als de medewerkers moeten hier flexibel mee omgaan
  • Aan de behoefte van de klant voldoen en focussen op de klantbeleving
  • Altijd daar zijn waar je klant zoekt: in winkelsteden, in de webshop of online via andere partijen

Aanbod Econocom Retail

  • Een innovatieve financiële oplossing om de nieuwe POS-systemen (Point Of Sale) snel te implementeren in de winkels van Sacha. Hierdoor worden de klanten beter bediend tijdens het aankoopproces

Ward Termeer, directeur Sacha:

“Er blijven altijd grote retailsteden waar men blijft winkelen. Als iemand de stad in gaat dan is de beleving een van de belangrijkste aspecten. Dit is in de afgelopen 50 jaar niet veranderd. De mens staat centraal, dus het gaat erom hoe mensen met elkaar omgaan in de fysieke winkel. Daarnaast is online natuurlijk een belangrijk kanaal. Daar waar de consument zich bevindt, daar moet jij zijn met jouw product.”

www.sacha.nl

Deel: