MMD Media

‘Ondernemer zoekt partner met dezelfde mindset’

Marcel, Mark en Danny vonden elkaar als ondernemers en vormden MMD Media. In 2001 begon dit avontuur in reclameobjecten met welgeteld één paneel met een poster op een luchthaven. Inmiddels wordt MMD Media geleid door Marcel en Danny en is het een bedrijf van naam voor buitenreclame bij luchthavens, benzinestations, wegrestaurants en de Makro. Wat betekent de omslag van analoog en digitaal voor hun onderneming?

Marcel, Mark en Danny vonden elkaar als ondernemers en vormden MMD Media. In 2001 begon dit avontuur in reclameobjecten met welgeteld één paneel met een poster op een luchthaven. Inmiddels wordt MMD Media geleid door Marcel en Danny en is het een bedrijf van naam voor buitenreclame bij luchthavens, benzinestations, wegrestaurants en de Makro. Wat betekent de omslag van analoog en digitaal voor hun onderneming?

Van plaatje naar scherm

Marcel Aarts, mede-oprichter en eigenaar, praat ons bij over de afgelopen jaren. “Zo’n twee jaar geleden is wat ons betreft de digitaliseringsslag echt begonnen. Dat betekent simpel gezegd dat posters en ophangsystemen worden vervangen door digitale beelden en beeldschermen. Ons specialisme betreft daarbij luchthavens en tankstations. Inmiddels is gemiddeld 20% digitaal en 80% analoog.”

DOOH zet door

De digitale propositie van MMD Media breidt zich razendsnel uit met grote doelgroeps- en bereikslocaties. Van schermen in tankstations bij de kassa’s, digitale netwerken op de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam The Hague, digitale BillBoards tot DOOH Abri formaat panelen op tankstations. En niet te vergeten de forecourt screens bij Avia Tankstations. Daar worden maar liefst 1.000 nieuwe digital screens geplaatst.
Hiermee is MMD de grootste aanbieder van ‘Digital Out Of Home’ (DOOH) in Nederland. En die trend zet door. Met de digitalisering verandert er echter meer dan alleen het plaatje.

Wat kost dat?

Met de wijziging van papieren naar digitale reclame-uitingen, ontstaat direct de vraag naar hoogwaardige beeldschermen en allerlei hardware. En naar software om reclamecampagnes in blokken in te zetten, te meten en te evalueren richting opdrachtgevers. En daarmee groeide de vraag naar investeringen. Het ombouwen naar en plaatsen van digitale panelen vraagt veel meer kaptitaal dan het plaatsen van posterscrollers. Daarbij gaan de kosten voor de baat uit en heb je een bepaalde kritische massa nodig. Hoogste tijd voor de ondernemer om te kijken naar partijen voor financiering.

Voorwaarden

Marcel Aarts, mede-oprichter en eigenaar:

 “Onze voorwaarden voor een financieringspartner waren helder. Wij zochten expertise in de markt, dezelfde taal, werken en denken als ondernemer, keuzevrijheid en snel schakelen. De keuze is op Econocom gevallen aangezien zij aan al deze voorwaarden voldoet. Daarbij kan MMD Media nu gebruik maken van een soort van financieel ‘bouwdepot’ waar ze naar wens uit kan putten. Zo kan er snel ingespeeld worden op nieuwe ontwikkelingen en wensen van klanten. Geen lange financieringstrajecten bij een bank meer nodig!”

De klant bepaalt

Elke klant heeft zo zijn eigen wensen. MMD Media zorgt voor de uitrol van complete digitale campagnes van opdrachtgevers. Posters zullen altijd hun taak en rol in massamedia behouden, maar het aandeel van digitale campagnes zal alleen maar groeien. Ook de diversiteit aan klanten neemt toe. Grote opdrachtgevers zijn bijv. Van Bommel, FrieslandCampina, Ford, TUI en Transavia.

Snelheid is alles

Via een digitale campagne kan een opdrachtgever snel inspelen op veranderingen, nieuwsfeiten en trends, campagnes gaandeweg aanpassen en resultaten en data verzamelen. “Targetcommunicatie, heel specifiek op een bepaalde doelgroep, wordt steeds belangrijker. Op de luchthaven hebben we bijvoorbeeld de schermen in de aankomsthal gekoppeld aan de vluchtgegevens van aankomende vluchten. Zo kunnen we andere content laten zien aan bijvoorbeeld een zakenvlucht uit Londen dan aan terugkerende vakantiegangers van Ibiza.”

Onafhankelijk ondernemerschap

Oftewel, digitalisering zet de trend voor de toekomst en zorgt voor de groei in de markt. Liepen vroeger de installateurs met posters onder de arm en plakband en schaar rond, nu is dat vervangen door prachtige techniek, laptops en routers. Een snel, continu en kostbaar proces. Gelukkig is het financieringsproces geen spelbreker. MMD Media en Econocom trekken daarin gezamenlijk op.

Zoals Aarts afsluitend opmerkt: “Wij zijn niet voor niets ondernemer geworden. Onze onafhankelijkheid staat hoog in het vaandel. Wij doen graag alles zelf en maken onze eigen keuzes. Econocom ademt dezelfde mindset en is daarmee de perfecte partner!”

mmdmedia.nl

Deel: